Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

środa, 24 czerwca 2020

Katarzyna Grochola ,,Przeznaczeni"

Tytuł: ,,Przeznaczeni”
Autor: Katarzyna Grochola
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Liczba stron: 544

Data premiery: 18.05.2016 r.



,,W życiu jest tak, że albo ty rozdaje karty albo tobie rozdają. Po prostu trzeba być po właściwej stronie stołu."

Kolejna książka polecana przez bibliotekarkę, jak dotąd nie wyszłam na tym źle, lecz chyba czas od tego nieco odpocząć. Po wstawieniu zdjęcia na instagram dowiedziałam się, że książka podoba się wielu osobom. A jak spodobała się mi? Przekonajcie się sami, czytając tę recenzję.

Katarzyna Grochola to autorka wielu pięknych książek, ktore pisze z wieloletnim doświadczeniem. Jej córka również jest pisarką, to właśnie dzięki niej pani Grochola zaczęła pisać. Mogliśmy ją zobaczyć w dziewiątej edycji Tańca z gwiazdami. Książka ,,Przeznaczeni" stała się w 2017 r. bestsellerem empiku.

,Przeznaczeni" to historia o ludziach, takich jak my, ale innych. Mają podobne plany, marzenia, życia, ale w równej mierze co my potrzebują. Jest ich w tej książce, a ich losy są ze sobą powiązane.

Olin jest autorką kryminałów, znajdującą pomysły w każdym możliwym miejscu, nawet w autobusie. Posiada wiele, jej powieści są cenione w kraju, wręcz nie ma powodów do smutku. Brakuje jej tylko jednego mężczyzny na wyłączność.

Jerzy jest Polakiem, który wyjechał za granicę w poszukiwaniu lepszego jutra. Powiodło mu się, ma piękny dom, pieniądze też miał, niestety stracił je w kasynach. Nadal wiele traci, ale już z długów, a nie z własnych zasobów. Ma żonę, która się przy nim męczy.

Gabrysia jest przeciwieństwem Jerzego, z którym łączy ją kasyna. Ona jedynie w nim pracuje, nienawidzi go. Marzy o lepszym jutrze, lecz nie ma pojęcia czy będzie w stanie opuścić pracę. Sama żyje na uboczu, lekko odcięta od świata. Wszystko się zmienia, gdy dziewczyna poznaje Mateusza.

Skoro już o nim mowa. Mateusz jest jednym z tych chłopaków, którzy mieli dziewczyn na pęczki. Na brak pieniędzy również nie narzeka, praca grafika zapewnia mu dostatnie życie. Nie musi się bać o przyszłość ani o nikogo troszczyć. Zmienia swoje nastawienie, gdy poznaje Gabrysię.

Kuba jest chłopakiem mierzącym się z problemem alkoholowym. Pożycza pieniądze od swojego przyjaciela Mateusza, wyjeżdża do Stanów Zjednoczonych w celu osiągnięcia sukcesu, wydostania się z długów. Niestety środki finansowe Mateusza trafiają do Jerzego, któremu cały czas brakuje pieniędzy.

Losy piątki z tych osób łączą się i przeplatają między sobą.

,,Chciałem mieć wszystko żeby cieszyć się życiem, ty dałeś mi życie, żebym cieszył sie wszystkim."

Ta książka była pełna sprzeczności.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani, barwni, nietypowi. Polubiłam ich i trzymałam kciuki do samego końca za ich lepszy los. Wszyscy w pewien sposób byli ze sobą połączeni. Wydarzenia, które im się przytrafiały były połączone, co jednocześnie było ciekawym zabiegiem, ale także tym, który wydawał się nieco nieprawdopodobny.

Była to książka, która świetnie się czytało. Piszę to jako osoba zadowolona z tej książki. Dopiero po jej przeczytaniu dowiedziałam się, że dostała ona wiele nagród. Z mojego punktu widzenia na nie nie zasłużyła. Dlaczego? Powiedziałam, że to była naprawdę dobra książka, jednak nie aż tak, aby zasłużyć na liczne wyróżnienia. Wszystko przez? Ostatnie strony. Sprawiły one, że kompletnie nie wiedziałam, co się działo. Jakby autorka złapała fazę i pisała zupełnie coś innego. Później zaczęłam się oswajać z fabułą, a tu powrót do tego, co wcześniej było, następnie pomieszanie wszystkiego ze sobą. Dla mnie był to okropny zabieg, ale oprócz tego książka mi się podobała.

Ogólnie całość zaprezentowała się dość dobrze, oprócz tego jednego małego mankamentu.




Ig---> isiaaa_n_books

1 komentarz:

  1. Już dawno nie czytałam niczego tej autorki, więc może się skuszę. 😊

    OdpowiedzUsuń