Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

sobota, 16 grudnia 2017

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick


Tytuł: ,,Szeptem”
Autor: Becca Fitzpatrick
Wydawnictwo: Moondrive
Tłumaczenie: Paweł Łopatka
Liczba stron: 336
Data wydania: 13.01.2010 r.

                               ,,Prawda jest straszna, ale niewiedza jeszcze gorsza."
Po sukcesie ,,Niebezpiecznych kłamstw" Becci Fitzpatrick zapragnęłam przeczytać resztę jej książek, długo się zastanawiałam czy to aby na pewno dobry pomysł? 5 na raz, czemu nie? Po długim czasie, jakiś siedmiu miesięcy postanowiłam zakupić jej książki i je przeczytać. Dzięki temu możecie dzisiaj czytać tę recenzję.

Becca Fitzpatrick to przede wszystkim autorka z pełną głową pomysłów i jeszcze większą motywacją do pisania. Dla pisarstwa rzuciła pracę w służbie zdrowia. "Szeptem" to jej pierwsza książka. Od razu po premierze znalazła się na liście bestsellerów "The New York Times". Becca pracuje nad kolejnymi powieściami, a w wolnych chwilach oddaje się swoim pasjom: uprawia jogging, kupuje buty i ogląda seriale kryminalne.

,,Szeptem" porywa i wciąga, nie chcąc nas wypuścić z  otchłani stronic.

Nora wydaje się być szczęśliwą osobą, poniekąd, ma przyjaciół, mamę, dobre oceny. Niestety zmaga się uczuciem tęsknoty do ojca, który został postrzelony. Razem z mamą ciężko wiąże koniec z końcem, mimo to się nie poddaje. Jako typowa nastolatka ogląda się za chłopakami i dobrze bawi się ze swoją przyjaciółką Vee.
Los plata figle, wszyscy dobrze o tym wiemy.
Pewnego dnia nauczyciel biologi postanawia przesadzić uczniów w celu urozmaicenia prac zespołowych. Norze zostaje przydzielony dziwny chłopak Patch.
,,W pierwszej linijce napisałam "Palant". Poniżej dodałam: "Pali cygara. Umrze na raka płuc. Oby jak najszybciej"
Tajemniczy młody chłopak, zawsze trzymający się na boku, mroczny, jakby z piekła rodem.
,,Był tak zły, że aż cudowny"
Ostrzeżenia względem niego się nie kończą, jedynie się pogłębiają, im więcej ich jest, tym bardziej Nora nie może oderwać się od Patcha.
Wraz z jego pojawieniem się w życiu tej dziewczyny zaczynają się dziać dziwne rzeczy  postacie w oknach, włamania, po których później nie ma śladu, wszystko pozostaje na swoim miejscu. Wszystko oprócz poczucia bezpieczeństwa dziewczyny.
Pytania się nawarstwiają. Kim jest Patch? Czego chce? Co się dzieje z życiem Nory?


Książka, książką, lecz zacznijmy od początku.
Gdy kupujemy książkę zwykle czytamy recenzje bądź opis. Jeżeli czytałam omówienia tej książki, to już dobrych kilka miesięcy temu, które już dawno zapomniałam.
Jednak od czego jest opis na tyle książki? Od powiedzenia czytelnikowi co będzie się działo. Niestety ten nie spełnij swojej roli. Kompletnie go nie rozumiałam, nie wiedziałam o czym będzie książka.
Prolog? Miałam nadzieję, że mnie wprowadzi w historię, lecz w mojej głowie powstał jeszcze większy mętlik. 3/4 książki nie miało nic z nim wspólnego. Dopiero pod koniec zaczęłam rozumieć co się w nim dzieje.
Krótka, wciągająca książka, idealna dla nastolatek i wszystkich fanów ,,Zmierzchu".
Dla tej historii jestem na tak. Dlaczego? Becca nie wymyśliła czegoś wielce trudnego do przyswojenia, wprost przeciwnie, ukazała nam historię, prostą, lecz nieco zawiłą, normalną, lecz
jednocześnie wprost z piekła rodem.
Postacie są idealnie wykreowane. Patch, upadły anioł, genialny pomysł. Jest to dla nas przeniesieniem do innego świata, portalem między rzeczywistością, a jawą.
,,Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy."

Jest jeszcze coś o czym należy wspomnieć.
Jedna wielka wada.
A mianowicie zbyt duże podobieństwo do ,,Zmierzchu".
Nora i Patch to zdecydowanie Bella i Edward.
Dwie kujonki niecierpiące wychowania fizycznego i dwóch chłopaków nie z tego świata, jedynych w swoim rodzaju.
Cóż, może nie jedynych, skoro są do siebie tak podobni.
Zakazana miłość, niebezpieczeństwo, niepełna rodzina głównych bohaterek to tylko mała część podobieństw łączących tę serię.

Zapomniałabym! O okładce też trzeba wspomnieć, a należy przyznać, że robi furorę. Przystojny mężczyzna ze skrzydłami w przestworzach! A do tego te czerwone pióra dodają jej drapieżności.

Dziewczyny jeżeli chociaż na chwilę chcecie się oderwać od tego smutnego świata, rozweselić się i rozmarzyć to koniecznie przeczytajcie tę książkę. Pełno w niej ciekawych, śmiesznych oraz prowokujących zwrotów.

,,O kurde. Kurdekurdekurde. Potrąciłaś j e l e n i a? Nic się nie stało? Może to był BAMBI?"



      
,,- Myślę.
- Myślisz?
- Używam umysłu, by podjąć słuszną decyzję."


                                                              Już niedługo na blogu:
                                                    ,,7 przerażających wizji w książkach" 

                                                           Social media:
                      Fb-->https://www.facebook.com/Zapiski-Isi-542786129387331/
                      Ig--->isiaaa_n_books
                      Snapchat---->isiaaa_n




18 komentarzy:

  1. Czytałam "Szeptem" już dawno, ale odebrałam je jako coś, co może być guilty pleasure. Niestety, drugi tom już był po prostu irytując. To powinno się zacząć i zakończyć na tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie pierwszy tom jest najlepszy, jednak postanowiłam przeczytać drugi. Spodziewałam się czegoś lepszego.

      Usuń
  2. Następne części utną podobieństwa do 'Zmierzchu', przynajmniej z mojej perspektywy. Całkiem niezła seria dla nastolatek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to świetnie :D Chociaż ciekawie się ich wyszukuje :)

      Usuń
  3. Jedna z lepszych recenzji, które czytałam, obserwuję i czekam na więcej!
    Pozdrawiam, Julia z morovv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce ale recenzja jest bardzo interesująca :*

    http://luxwell99.blogspot.com/2017/12/amazing-for-curly-hairs-hair-diffuser.html

    OdpowiedzUsuń
  5. "Szeptem" <3 Uwielbiam tę serie :) Chyba namówiłaś mnie żeby przeczytać jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tą ksiązke na oku odkąd moja kuzynka ją przeczytała i podzieliła sie ze mną swoimi wrażeniami.:D
    Zostawiam obserwacje!
    Buziaczki i zapraszam do nas.<33
    https://teczowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałem tą książke i przyznam, że nic mnie tak dawno nie wciągneło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo świetnie. Muszę przyznać, że jesteś pierwszym chłopakiem, któremu się spodobała :D

      Usuń
  8. Uwielbiam całą serię :) w tym roku zaczęłam re-read ale powstrzymuje się przed maratonem żeby na później zostało :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem w trakcie czytania 3 części. I tak jak dwie poprzednie były ok to ta mnie troche nudzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, żadna z kolejnych książek nie dorówna pierwszej części. Chyba, że czwarta, której jeszcze nie czytałam. Również pozdrawiam :D

      Usuń