Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

czwartek, 21 czerwca 2018

Guillaume Musso ,,Telefon od anioła"

Tytuł: ,,Telefon od anioła”
Autor: Guillaume Musso
Wydawnictwo: Albatros
Tłumaczenie: Joanna Prądzyńska
Liczba stron: 416
Data premiery: 20.11.2013 r.

Musso często się tutaj pojawia, nic dziwnego, urzekł mnie swoimi wspaniałymi powieściami, połączeniem thrillerów z romansidłami. Niestety miewa też czasem gorsze książki, dlatego warto się nim nie zrażać. Dzisiaj przychodzę jednak ze wspaniałą książką.


Guillaume Musso od pewnego czasu dosyć często gości na mojej półce. Powoli zaczął być jej stałym bywalcem. Zaczęło się od przeczytania ,,Uratuj mnie", gdzie byłam pod wrażeniem zdolności pisarskich autora. Później przyszedł czas na inne książki Musso. Czytając opis ,,Potem" przypomniała mi się wyżej wymieniona historia, wydawało mi się, że Musso brakuje pomysłów na stworzenie unikalnych bohaterów, na szczęście się myliłam. 


Wielką wagę przywiązujemy do naszych telefonów, praktycznie jesteśmy z nimi nierozłączni, ciężko jest nam odłożyć je chocby na chwilę. W małych urządzeniach zapisujemy wszystko, praktycznie całe nasze życie, terminy spotkań, zdjęcia, wiadomości.
Co byście zrobili, gdybyście zgubili telefon? Albo z kimś się zamienili? Druga osoba miałaby dostęp do waszych wszystkich danych.
W takiej sytuacji są bohaterowie książki ,,Telefon od anioła". Madeline i Jonathan w skutku niefortunnej sytuacji na lotnisku zamieniają się telefonami.  Jak zwykle u Musso znajdujemy kontrastowych bohaterów. Ta dwójka by o sobie nie widziała, gdyby na siebie przypadkowo nie wpadła. 
Jonathan jest słynnym szefem kuchni, który utracił żonę i wielogwiazdkowe restauracje i oczywiście mieszka w San Francisco.
Madeline była policjantką, a obecnie jest paryską kwiaciarką.
Czy tych ludzi może coś łączyć.
Gdy tylko oboje nie mogą się pohamować i przeglądają telefon tego drugiego, okazuje się, że mają ze sobą wiele wspólnego. 
Jonathan odkrywa tajemnicę z przeszłości.
Teraz nie mają wyjścia. 
Muszą działać razem.

,,Najpiękniejsze lata życia to te, które są jeszcze przed nami.."

Czasami wszystkie książki wydają mi się podobne, te same pomysły, cechy bohaterów; można od tego zwariować, ale ta książka odświeżyła mój umysł, dała mi nowe spojrzenie na świat moli książkowych.
Tak właściwie książka spodobała mi się od pierwszych słów, zaciekawił mnie sam prolog. Doskonale opisał czym dla nas dzisiaj są telefony, niczego nie pominął, może grania na nich, co jest dość często spotykane. Po takim prologu nie mogłam nie przeczytać tej książki.

,,Komórka była przedmiotem doskonale dopasowanym do swojej epoki, w której powoli zanikały granice między życiem osobistym, zawodowym i towarzyskim."

Jest taka rzecz, którą po prostu uwielbiam u Musso, a mowa oczywiście o połączeniu romansu  z kryminałem. Upss... Chyba zdradziłam, o czym  jest książka. Oczywiście Madeline i Jonathan mają swoje oddzielne życia, prace, partnerów, a nawet dzieci. Każde z nich na swój sposób lokuje uczucia, także o tym wspominamy, czytając tę książkę. Po drodze trafią na pewną sprawę, w którą oboje są zamieszani, ale dowiecie się, o tym zaglądając w karty powieści. Takie połączenia u Musso sprawiają, że nie mam ochoty odkładać jego książek (oczywiście tylko niektórych, tych z najlepszymi skumulowaniami spraw).

Muszę przyznać, że nigdy nie czytałam takiej książki, odnoszącej się do częstego korzystania z telefonów. Jednocześnie jest w fabułę wpleciona tajemnica, która dodaje pieprzyku tej historii. Z pewnością ta książka znajduje się w moich #top200 przeczytanych książek.
Gorąco Wam polecam!



Już niedługo na blogu:
,,Trafny wybór” J.K. Rowling


 Social media:
 Fb-->https://www.facebook.com/Zapiski-Isi-542786129387331/

 Ig--->isiaaa_n_books

18 komentarzy:

  1. Ja jestem zachwycona twórczością tego autora. Pochłaniam każdą jego książkę, która wpadnie mi w ręce. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać, ale myślę, że naprawdę niebawem to zmienię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze masz aż top200 książek? :o
    Brzmi ciekawie, w końcu każdy romans+kryminał brzmi zachęcająco ;o autorstwa musso nic nie czytałam ale widzę że trzeba to nadrobić ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyszło.
      Raz trafiła mi się jedna jego średnia książka, ale na tyle dobrych to nie ma znaczenia.

      Usuń
  3. Będę musiała poznać tego autora :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę ksiązkę, przeczytałam kilkanaście stron i odłożyłam ją, jakoś nie mogę przez nią przebrnąć.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/naznaczeni-smiercia-splatani.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam okazję poznać pióro tego autora przy lekturze "Uratuj mnie", którą polecam Tobie ;)
    Sama chętnie sięgnę po jeszcze inne tytuły tego autora bo bardzo spodobał mi się jego styl!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam inną książkę Musso - "Ponieważ Cię kocham". Połączenie tylu wątków, a także kryminału z dramatem oraz romansem jest u niego wprost cudowne! A jeszcze, kiedy wszystko wyszło na jaw... Byłam taka zaskoczona :o Z chęcią sięgnę również po inne jego książki ;)
    http://zamiastkliszy.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej książki nie miałam jeszcze okazji przeczytac, ale wiele innych mi się podobało. Są genialne.

      Usuń
  7. znam tą książkę :) wgl w tamtym roku czytałam "Będziesz tam" Mussa :) i mega mi się podobała :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam czasu jeszcze jej przeczytać, ale wierzę, że okaże się świetną książką :)

      Usuń
  8. Jakiś czas temu wzięłam się za "Central Park", ale jakoś nie mogłam przebrnąć. Ale moje jeszcze kiedyś wrócę do tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Your means of telling all in this post is genuinely pleasant, all be capable of easily be aware of
    it, Thanks a lot.

    OdpowiedzUsuń