Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

środa, 21 lutego 2018

Ewelina Trojanowska ,,Sand"

Tytuł: ,,Sand”
Autor: Ewelina Trojanowska
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 290
Data wydania: 11.01.2018 r.




Nietypowy opis ,,Sand" zrobił na mnie spore wrażenie, zwykle nie ufam krótkim streszczeniom fabuły, lecz tym razem to właśnie dzięki nim postanowiłam dać szansę tej książce. Również okładka przykuła moją uwagę swoją prostą, a zarazem wyrazistością. Dodatkowym plusem był fakt, że książka jest debiutem autorki. Nie wiem czemu, ale uwielbiam czytać debiuty, pierwsze książki twórców.

Ewelin Trojanowska, autorka ,,Sand" jest młodą pisarką, mieszkającą i pracującą w Wielkiej Brytanii. Może się pochwalić swoim stażem pracy w londyńskich magazynach takich jak: ,,Galante", ,,The Wedding Diary". Napisanie książki pozwoliło jej opowiedzieć światu historię o Ethanie, Jenny, Amy, a także Alice w formie jakiej pragnęła.


Losy trójki nastolatków spotykają się ze sobą.
Ethana poznajemy jako szesnastoletniego chłopaka wielbiącego literaturę, zatracającego się w świecie fikcji, nieco zacofanego w relacjach ludzkich.
Zaś Jenny nie radzi sobie z codziennością, chorobą mamy oraz trudną, naznaczoną łzami i bólem relacją z ojcem.
Amy natomiast nie potrafi wykrzesać z siebie energii potrzebnej do życia, jest jeszcze młoda, lecz pozbawiona wszelkich planów i marzeń na przyszłość.
Do przedstawienia pozostaje Alice, twórczyni wizerunki Ethana, Jenny i Amy. Postacie te są jedynie wytworem jej bogatej wyobraźni. Zatracona w  świecie fikcji i kierowaniu postaci nie skupia się na życiu.


Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Byłam nastawiona na dobrą lekturę, okazała się być bardzo dobrą opowieścią o uzależnieniu, tym razem nie narkotykowym, lecz tym od drugiego człowieka. Miłość jest ukazana jako uzależniająca siła, pozostanie w trudnej relacji niszczącej nas jedynie z powodu miłości, troski. Nachodzą mnie refleksje czy kochać tak niszcząc siebie czy nie kochać wcale.

,,Czasami nadmiar miłości może być tak samo bolesny, nieznośny i wyniszczający jak jej brak."

Mimo to książka jest przyjemną lekturą, pojawia się wiele odniesień do klasyki literatury, wyrażeń w języku angielskim, które niestety nie są przetłumaczone. 
Początkowo niektóre rozdziały były pisane w narracji trzecioosobowej co mnie nieco dekoncentrowało,  lecz było miłą odmianą.
Daty, jeżeli chcesz przeczytać tę książkę musisz się przygotować na wiele dat, które mają dość spore znaczenie w historii.
Wiele rozdziałów jest opisywane ze strony dwójki bohaterów, co pozwala nam lepiej poznać każdego z bohaterów oraz jego emocje.
W związku z tym, że akcja toczy się przez kilkuletni okres czasu obserwujemy zmiany jakie zachodzą w Ethanie, Jenny, Amy oraz Alice ich emocje, odczucia, refleksje.
Jestem na tak! 
Książka ma niebywały urok, wciąga i połyka w całości dając nam wykład dotyczący miłości, życia.

Moja ocena: 8/10


Za egzemplarz recenzyjny dziękuję wydawnictwu:


22 komentarze:

  1. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie przemawia do mnie ta książka. Za to jestem zachwycona okładką!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałam ani o autorce ani o samej książce (nawte nie zwróciłam uwagi jak przeglądałam zapowiedzi wydawnictwa). Choć sama nie kupię to może kiedyś przeczytam. Za to Twój blog dodaję do obserwowanych i będę odwiedzać.
    Zapraszam również do mnie
    pozdrawiam

    czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, chętnie wpadnę :D
      Również pozdrawiam :D

      Usuń
  4. Nie słyszałam o niej, ale muszę przyznać, że mnie bardzo zaciekawiłaś :) Jak znajdę czas to chętnie po nią sięgnę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie i chętnie przeczytam. Bardzo ładna okładka.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę boję się książek tego wydawnictwa. Z reguły albo trafiam u nich na totalne buble, albo też prawdziwe perełki. To taka loteria... Zastanowie się jednak nad tą pozycją.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Już organizuje prezent dla dziewczyny i coś mam, także pomysł fajny, biorę pod uwagę i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesujący wpis :) wysoka ocena tej książki. Chyba się skuszę ;)

    http://blog.brevio.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie tą recenzją :) Sięgnę po tą książkę na pewno.
    Pozdrawiam :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się :D
    Również pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń