Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

środa, 28 lutego 2018

Pomieszajmy przeszłość z teraźniejszością czyli: ,,Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Klątwa Tytana", książka Ricka Riordana.


Tytuł: ,,Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Klątwa tytana”
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Tłumaczenie: Agnieszka Fulińska
Liczba stron: 312
Data wydania: 10.03.2010 r.

Czytając dwie pierwsze części Percy'ego Jacksona nie byłam jeszcze do końca przekonana. Nie były one złe, ale tez daleko im było do doskonałości. Jednak postanowiłam dać tej serii jeszcze jedną szansę. Dobre posunięcie czy błąd? Przekonajcie się czytając tę recenzję.

Rick Riordan autor serii książek o młodym chłopaku i bogach olimpijskich, opartej na mitologii greckiej.
W swoich książkach łączy mitologie grecką z rzymską, odwołuje się do kultury egipskiej. Tworzy przewodniki po świecie mitów. Jego książka ,,Miecz lata" jest początkiem trylogii o bogach nordyckich. Czytelnicy go kochają jego bogów, szybką akcję i humor przez Riordana stworzony.



Wszystko miało się zmienić, na lepsze. Świat Percy'ego nie miał obfitować w wielkie bitwy, ściganie potworów. Jego życie było proste w dużej mierze składało się oczywiście ze szkoły. Miał być normalnym chłopakiem, jednak wraz z wiadomością od Grovera wszystko po raz kolejny  w jego żywocie zmieniło się o sto osiemdziesiąt stopni. Syn Posejdona szykuje się do walki, szybko okazuje się, że satyr spotkał dwójkę dzieci o nieznanym półkrwi pochodzeniu. Pojawiają się kłopoty. Straszny potwór, przebudził się, jego siła może zniszczyć Olimp. Bogowie i herosi są w niebezpieczeństwie.
Jedyna osoba, która potrafiłaby go wytropić, bogini Artemida, ginie a wraz z nią jedna osoba z Obozu Herosów. Percy Jackson, jego przyjaciele oraz Łowczynie Artemidy mają zaledwie tydzień na ich odnalezienie.

,,Ze złem łatwo jest walczyć. Z brakiem mądrości... bardzo trudno."


Każda książka o Percy'm Jacksonie wydaje mi się być lepsza, chłopiec nieco dojrzewa przez co wydaje mi się, że cała książka dojrzewa. Bardzo mi się to podoba, mimo iż może być to jedynie moim przeczuciem.
W  tej części spotykamy bardzo wiele bohaterów, nowa dwójka Herosów, Bogowie oraz Łowczynie Artemidy. Cała paleta nowych postaci! Po raz pierwszy spotykamy taka ilość bogów, jest to wspaniałe, długo czekałam na spotkanie ich wszystkich.
W tej części cały czas się coś dzieje, jest to świetne, gdyż od każdej książki oczekujemy czegoś innego, tutaj nasze wymagania dotyczące powieści się spełniają.
Ta książka jest rozwinięciem historii, pogłębieniem jej, przygotowaniem nas na mroczniejsze wydarzenia i większą dawkę akcji.
,,Inteligentny człowiek zawsze znajdzie inne wyjście ."
Moja ocena: 7/10



Już niedługo:
  ,,Ta chwila" G. Musso






 Social media:
 Fb-->https://www.facebook.com/Zapiski-Isi-542786129387331/
 Ig--->isiaaa_n_books
  Snapchat---->isiaaa_n

7 komentarzy:

  1. To poczekaj, jak dojdziesz do Olimpijskich Herosów. Percy był fajny, ale OH to są dopiero cudowni <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Poleciłabyś dla chłopaków, tak?

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna recenzja. Nie czytałam poprzednich części. Jednak widzę, że bardzo polecasz tę serię! Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam taką samą opinie o poprzednich częściach. Jeśli gdzieś znajdę tą książkę, to z chęcią przeczytam, mam nadzieje, że moja ocena nie będzie niższa od twojej. Większość osób, które czytało tą książkę też mówi, że każda dalsza część jest lepsza od poprzedniej, taka "dojrzalsza", nie wiem jak to ująć w słowa, ale mam nadzieję, że mnie zrozumiałaś.
    Zapraszam na do mnie na pierwszy post po długiej przerwie.
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2018/03/new-beginning.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrozumiał, może rzeczywiście książki Riordana takie są

      Usuń