Polecany post

,,Szeptem" Becca Fitzpatrick

Tytuł: ,,Szeptem” Autor: Becca Fitzpatrick Wydawnictwo: Moondrive Tłumaczenie: Paweł Łopatka Liczba stron: 336 Data wydania...

czwartek, 29 czerwca 2017

Niesamowita Veronica Roth i jej równie wspaniała ,,Niezgodna"

Książka zdobywająca zaskakującą sławę, ale to nie dziwne, zasłużyła sobie na to. Przez niezliczony czas utrzymywała się na listach bestsellerów.
Młodziutka autorka po wydaniu jej zyskała sławę.
,,Niezgodna" rozkochała w sobie miliony czytelników? Mnie też? Oczywiście.

Wiele osób porównuje twórczość Roth do jej koleżanki po fachu, Suzanne Collins.
Nie jest to samo co ,,Igrzyska Śmierci", ale nie da się tej książki do nich porównać do nich, gdyż jest to zupełnie inna tematyka. Mi osobiście ,,Igrzyska Śmierci" nie spodobały się tak jak ,,Niezgodna". Jednak nie palam do nic nienawiścią.

Po dzieło Roth sięgnęłam dosyć późno, po obejrzeniu filmu i jego następnych części. Jedna nie przeszkadzało mi to. Książka dostarczała wspaniałe emocje i potęgowała te, które były w filmie. Chciało się więcej i więcej, bez względu na wszystko. Niestety znałam zakończenie, zdradziła mi je nauczycielka. I jak tu je lubić? Nie da się.


Szesnastoletnia Beatrice Prior musi dokonać trudnego wyboru.
,,Jeden wybór może cię zmienić."
Do jakiej społeczności chce należeć. Który wybór jest najlepszy?

Rodzinny Altruizm, w którym się urodziła i wychowała, a wraz z nim pozostanie z rodzinną?
Nieustraszoność, odwagę i wieczne niebezpieczeństwo, ale i umiejętność własnej obrony?
Erudycję, czyli zamiłowanie do mądrości i rozległy umysł kierowany przez pragnącą wyłącznej władzy Jeanine?
Prawość, w której zakazane jest kłamstwo?
Czy Serdeczność, czyli zamiłowanie do ludzi i bycia życzliwym?


Przed Beatrice nie lada wyzwanie. Po teście przynależności okazuje się, że nastolatka nie pasuje tylko do jednej frakcji lecz kilku. Stanowi to spory problem. Takie osoby są nazywane Niezgodnymi i naznaczone przez władzę, która chce pozbawić ich wszelkich praw.
,,Nie jestem z Altruizmu.
Nie jestem z Nieustraszonych.
Jestem Niezgodna.
I nie można mnie kontrolować."
Muszą ukrywać swoją "inność", nie okazywać niektórych skłonności czy typowych zachowań dla innej frakcji.

Bohaterka zmagając się sama z sobą odchodzi od rodziny i wybiera Nieustraszoność.
Już przy pierwszych chwilach może się potknąć i nie dojść do dalszego etapu rekrutacji.
Czy Beatrice już jaki Tris w nowej frakcji odnajdzie spokój i przyjaciół? Wrogów na pewno, o nich nie trudno.



Wiele osób krytykuje Veronice Roth za liczne błędy i potknięcia w książce. Jednak, w której książce ich nie ma?
Mi się w oczy najbardziej rzuciła różnica czasowa, która jest co najmniej dziwna.

Pomimo to książka mi się bardzo podobała i jest godna polecenia.





Fb------->https://www.facebook.com/Zapiski-Isi-186967345042783/?ref=bookmarks







3 komentarze:

  1. Wydaje się być ciekawą i interesującą książka :)

    Może w wolnej chwili po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super notka ! Zachecilas mnie do czytania :)

    OdpowiedzUsuń